۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۷۶۸۵۹
آیت الله سبحانی:

منابر باید منشأ ایجاد تحول در افراد باشد| طلاب در ایام تبلیغی نباید در قم بمانند

حضرت آ‌یت الله سبحانی با تأکید بر انجام رسالت تبلیغی از سوی طلاب تصریح کرد: منبرها باید منشأ ایجاد تحول بر افراد و جامعه باشد.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع)، به بیان توصیه های کوتاهی به طلاب درباره فعالیت های تبلیغی در این ایام پرداخت.

وی تأکید کرد: طلاب و مبلغان نباید در قم بمانند بلکه باید پا در رکاب بوده و برای انجام رسالت خود به فعالیت های تبلیغی در سراسر کشور بپردازند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلاب باید به این موضوع توجه داشته باشند که اسلام محمدی الحدوث و حسینی البقا است، به همین دلیل باید در ایام عزای سیدالشهدا(ع) با تمسک به مکتب حسینی به تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری منابر اظهار داشت: مبلغان باید توجه داشته باشند که مسائل منبر با موضوعات سیاسی مخلوط نشود، مسائل سیاسی در جای خود قرار دارد اما در این ایام باید به موضوع محرم و تبلیغ دین پرداخت.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در منبر باید مردم را به تهذیب اخلاق، صبر وبردباری، ملاحظه قواعد شرع، احکام خانواده و عقاید توجه داد، ابراز داشت: در منبر باید مسائلی مطرح شود که در مردم مؤثر باشد.

وی عنوان کرد: منبرها باید منشأ ایجاد تحول بر افراد و جامعه باشد، منابر باید بر جوانان تأثیر داشته باشد به همین دلیل منبرها باید مبتنی بر آیات و روایات باشد و در آن اخلاق و تاریخ بیان شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر تبیین نهضت و مکتب حسینی در جامعه خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) نگهبان و حافظ دین شدند و اسلام عزیز به وسیله تمسک به نهضت حسینی بقا پیدا می کند./1323/

ارسال نظرات